Průvodce portály

Tento příspěvek je velmi volně přeložený dokument, vydaný k první verzi Ingress. Originál naleznete zde: Portals – How do they work. Pokud zde naleznete nepřesnosti v překladu, tak se nedivte, překládal jsem to opravdu velmi ‚volně‘, některé věci se už od vydání první verze také změnily .. Ale stále tento dokument považuji hlavně pro začínající hráče za velmi užitečný, takže jsem překlad nakonec udělal a máte jej zde k dispozici.

Dokument jsem překládal v lednu 2013, samozřejmě od té doby se změnil jak původní dokument, tak možnosti hry.
Možnosti hry ze začátku 01/2013 se do dnešní dny hodně změnily, takže se případně nedivte některým částem překladu. Neaktualizuji překlad podle současné verze dokumentu, pouze upravuji informace tak, aby souhlasily s aktuálním stavem hry.

S ostatními články zde na webu se budou informace lehce překrývat, ale je lepší si něco přečíst vícekráte, než ani jednou :].

Obsah:

 

Takže o čem to celé je?

Hra Ingress se může tak trochu připodobnit kombinaci geocachingu a foursquare. Ve hře používáte mobilní telefon s herní aplikací a GPS, je také nutné mít k dispozici připojení k internetu. Nacházíte „portály“ a snažíte se je zabrat pro svůj team. K portálům pak přicházejí další lidé, spoluhráči vám s budováním portálů mohou pomoci, protihráči se naopak snaží ‚zaškodit‘ a převést portál na svojí stranu. Konec je v nedohlednu, situace se může změnit kdykoliv..

Snažíte se spravovat co nejvíce portálů, postupně je spojovat a vytvářet z nich pole. Je to o to zajímavější, že tato hra není pouze virtuální, ale pohybujete se v reálném světě v konkrétní části vašeho města (či případně kdekoliv jinde, kde se portály nacházejí). Samozřejmě s tím souvisí i nutnost se po městě pohybovat, chodit nebo jezdit mezi portály. Většina portálů je ale většinou v centrech měst, na zajímavých místech (sochy, náměstí ap.), takže alespoň tyto části města dobře poznáte :].

Ingress je samozřejmě také „Alternate Reality Game“, podklad pro herní příběh tvoří zprávy o mimozemských ‚Tvůrcích‘, kteří se snaží nenápadně ovlivňovat mysl lidí, bohužel prozatím pro nás z neznámých důvodů. Máme pouze matné náznaky, zprávy i videa o těchto neznámých bytostech, není zcela jasné, zda to lidstvo ovlivní v negativním, nebo pozitivním smyslu.

 

Kde je možné najít oficiální dokumentaci?

Oficiální dokumentace je v angličtině k dispozici zde: http://support.google.com/ingress.

 

To vypadá na opravdu hodně textů ke čtení, je někde i kratší verze?

  1. Když se staráte o portál, je důležité umísťovat resonátory co nejdále od portálu (v rámci dosahu radaru). Pokud naopak umístíte resonátory blízko portálu, protistrana při útoku na portál má ulehčenou situaci a svými XMP zasáhne snadno všechny vaše rezonátory současně. Resonátory se umísťují ve stejné vzdálenosti, ve které právě od portálu stojíte.
  2. Pokud jste na nízké úrovni (level), útoky na nepřátelský portál jsou .. složité. Pro příklad, je zapotřebí velmi přibližně 32 „jedničkových“ XMP (bursterů) pro zničení nepřátelského portálu, který je též na první úrovni. Naopak s přibývající vaší úrovní (a možností použití XMP vyšších úrovní) se situace značně zlepšuje, pro přiklad na zničení portálu na osmé úrovni stačí pouze 2-4 „osmičkové“ XMP, nehledě na to, že tyto XMP mají značně větší rozsah a pokud je v dosahu některý s dalších portálů (a jeho resonátorů), útočíte zároveň i na ně.
  3. Alespoň na začátku je tedy vcelku žádoucí nalézt alespoň pár neobsazených portálů (což s přibývajícími hráči je složitější a složitější..), zabrat je pro svojí stranu, osadit resonátory a módy a nejlépe propojit je mezi sebou linky nebo poli.
  4. Pokud se vám podaří dobít nepřátelský portál, získáváte tolik potřebné AP body a to 60% toho, co dostal protihráč při jeho budování (včetně resonátorů, štítů, linek a polí). Samozřejmě je dobré se zamyslet, zda obratem nepřijde někdo z protistrany a neudělá to samé, čímž samozřejmě povyšuje také.
  5. Můžete používat pouze předměty na stejné úrovni, na jaké se právě nacházíte. To znamená, že sice v inventáři můžete mít vyšší předměty (získané háčkováním, bonusovými kódy, od kamaráda..), ale použít je nemůžete. Samozřejmě nižší úrovně předmětů můžete použít bez problémů, vyšší ale ne. Některé předměty nemají své úrovně, pouze definovanou vzácnost, tyto předměty může používat hráč jakékoliv úrovně.

Tohle sice není vše, co pro hraní potřebujete znát, ale jako souhrn to postačuje.

 

Kde mohu nalézt portály?

Portály se nacházejí většinou na místech s kulturní nebo historickou hodnotou (sochy, pomníky, historické budovy apod.). Prohlédněte si mapu vašeho města, zda se zde nějaké portály nenacházejí, hledejte na turisticky zajímavých místech. Pokud je ve městě více portálů na jednom místě, vyhledávejte právě tyto lokace, je zde více herních možností než u osamělého portálu. Pokud vás zajímá, jak vypadá místo s mnoha portály pohromadě, podívejte se třeba na Václavské náměstí nebo Karlův most v Praze :].

Pokud už na nějaký portál narazíte a budete v jeho dosahu (radar), klikněte na něj, zobrazí se vám přehled portálu, s tlačítky jako “HACK”, “DEPLOY”, “RECHARGE”, “MOD”, “NAVIGATE” nebo „MISSIONS“.

 

Co znamená tlačítko HACK?

Každý portál můžete hacknout. Vlastní, nepřátelský, neobsazený. Ale pouze pokud jste v jeho rozsahu, který ukazuje radar. Při hackování většinou získáte nějaký předmět, nebo i více předmětů. Při hackování nepřátelského portálu je šance na získání předmětů nižší a navíc můžete utpět drobné „zranění“, portál se hackování brání a může vám sebrat trochu XM bodů. Odměnou je však zisk +100 AP, což u neobsazeného nebo vlastního portálu nezískáte.

Portály se ale nedají hackovat stále, je zde časový interval (300 sekund), po který nelze portál opětovně hacknout. Po těchto pěti minutách můžete své štěstí s hackováním zkusit znova, tohle ale můžete opakovat pouze čtyřikrát po sobě, následně se portál „přehřeje“ a další pokusy je možné zkoušet až po přibližně čtyřech hodinách. Počty hacků před vypálení a intervaly mezi jednotlivými hacky lze ovlivnit osazením módů do portálu.

Toto omezení se týká ale pouze jednoho hráče, pokud hrajete v týmu, má každý hráč své vlastní omezení.

Množství předmětů v inventáři je 2000 kusů (po verifikaci herního účtu). Je to sice vysoká hranice, ale pokud jí dosáhnete, není možné portály hackovat (můžete ale některé předměty odhodit nebo recyklovat).

A je dobré vědět také o tom, že hackování portálů není ‚zadarmo‘. Za každou jednu úroveň portálů vám ubyde 100 XM bodů. Ovšem portály vyšší úrovně vám ‚darují‘ lepší předměty, prostě něco za něco :].

 

XM, co to vlastně je?

XM je zkratka eXotic Matter, což by se dalo přeložit jako tajemná hmota. Pokud se ve hře podíváte na radar, jsou to ony malé fialové body, které se na mapě, hlavně u portálů, nacházejí. Používají se prakticky ke všemu:

  • Hackování portálu: 100 XM vás stojí hacknutí každé úrovně portálu (takže pokud si troufnete na „osmičkový portál“, bude vás to stát 800 XM
  • Vytvoření linku mezi portály: 250XM
  • Dobíjení resonátorů portálu v poměru 1:1, takže například 1000XM pro dobití 1000 bodů portálu
  • Nějaké ty XM ztratíte i při hackování nepřátelského portálu, portál se bude hackování bránit a vám nějaká ta energie ubyde

Pokud vám dojde energie (XM body), sice se nic tragického neděje, ale neuděláte v té chvíli nic. Dokud si nedoplníte energii třeba z Power Cube nebo nesesbíráte zase nějaké ty fialové tečky :].

Bez XM bodů se vám i vypne radar (červený šum), což je už opravdu .. nemilé, nejvyšší čas si zase nějaké ty body doplnit.

 

Tak dobrá .. ale co znamená tlačítko DEPLOY ?

Pokud narazíte na neobsazený portál (nově vytvořený, nebo jste konečně udolali ten nepřátelský) a tento portál je v dosahu radaru, můžete jej zabrat pro svojí stranu tím, že do něj umístíte jeden nebo více rezonátorů. Za každý umístěný (deployed) rezonátor získáváte 150 AP (zkušenostních bodů), plus dalších 500 AP za zabrání portálu pro svou stranu (umístění prvního rezonátoru). A k tomu ještě +250 AP za to, že osadíte portál všemi osmi rezonátory (nezáleží na jejich úrovni). Což je celkem 1950 AP a to už opravdu za tu námahu stojí, ne? :]

Jakmile umístíte první rezonátor, je tedy vcelku žádoucí jich doplnit dalších sedm do všech světových stran a mezi ně. Tyto rezonátory můžete následně vyměnit za vyšší (případně je rovnou osazovat vyššími), čím je vyšší úroveň rezonátorů, tím je vyšší i úroveň vlastního portálu (má více energie, lépe se tedy ubrání útokům a při hackování získáváte předměty na vyšší úrovni). Plus jako bonus více zraňují nepřátelské hráče při hackování ;] ..

Při umísťování rezonátorů se tyto rozmístí na všechny hlavní světové strany a mezi ně. Vzdálenost rezonátorů od portálu je shodná, jako vaše současná vzdálenost od portálu ve chvíli, kdy tlačítko DEPLOY stisknete. Takže je ve vašem nejlepším zájmu umísťovat rezonátory v co nejdelší vzdálenosti od portálu, lépe se pak ubrání útokům. Pokud je portál navíc v blízkosti nepřístupné budovy, bude to mít protivník ještě o poznání složitější!

Stisknutím tlačítka DEPLOY umístíte vždy nejnižší rezonátor, který máte v inventáři (obvykle level1). Rezonátory v portálu můžete povýšovat na vyšší úrovně, za ty stávající.

 

A co znamená tlačítko LINK?

Teprve až osadíte portál všemi osmi rezonátory, je možné propojovat, linkovat, dva přátelské portály mezi sebou, oba dva portály ale musí být osazeny všemi osmi rezonátory. Bohužel další podmínka je vlastnění tzv. klíče, který je jedinečný pro každý portál. Tento klíč musí patřit ke vzdálenému portálu, který chcete propojit s tím, u kterého se nacházíte.

Je zde ale více podmínek:

  • Důležitá je vzdálenost, na kterou se snažíte portály propojit, čím je vyšší úroveň osazených rezonátorů, tím je možná větší vzdálenost, na kterou je možné portály propojit.
  • Linky mezi portály se nesmí křížit. Pokud by se zde našlo překřížení (a týká se to i nepřátelských linků a polí), link není možné vytvořit
  • Je zde omezení na osm odchozích linků z každého portálu (každý rezonátor jeden), ovšem zatím není zjištěný limit na příchozí linky na portál
  • Při vytvoření linku ztrácíte klíč od vzdáleného portálu, použije se na vytvoření propojení
  • Není možné (právě z důvodu křížení) vytvořit link vedoucí mimo existující pole, ovšem není nemožné vytvořit link (nebo celé pole) uvnitř jiného, většího pole.

Samotné linky nemohou být napadnuté protistranou, ale pokud je samotný portál (jeho rezonátory) pod útokem, podle míry poškození rezonátorů se link může zrušit (pokud jsou v portálu jen dva nebo jeden rezonátor). Oficiální dokumentace říká, že link se zruší ve chvíli, kdy portál ztratí všech osm rezonátorů, ale v praxi toto nastává už ve chvíli, kdy portál má pouze dva a méně rezonátorů.

 

Chápu, ale co jsou vlastně ty portálové klíče?

Pokud hackujete portál, občas také získáte tzv. klíč. Klíč od portálu získáte téměř vždy při hacku, pokud jej již nemáte v inventáři.

Hlavním důvodem, proč vlastnit klíč od portálu, je možnost vytvoření linku na tento portál. Ovšem neméně důležitou možností je použít tento klíč k dobíjení energie portálu a to i z větší vzdálenosti, než je dosah radaru (klidně i několik kilometrů). Stačí v inventáři vybrat portálový klíč, počkat až se z internetu načtou data o portálu (několik sekund) a pak po kliknutí na obrázek portálu si zobrazíte kartu s podrobnostmi od portálu. A zde už je možné použít RECHARGE stejně jako kdybyste byli přímo u portálu.

Vzdálené dobíjení má samozřejmě drobný ‚háček‘ a to, že čím je větší vzdálenost hráče od portálu, tím se snižuje efektivita dobíjení. Dle oficiální dokumentace je možné vypočítat převod vašich XM bodů pro dobití takto: 100 – (reálná vzdálenost hráče od portálu) / (5x úroveň hráče). Minimální hodnota by neměla jít pod 50%, pokud tento případ nastane, dobití není možné a zobrazí se hláška, že portál je mimo dosah.

Další přepočet, který jsem zahlédnul, je ztráta 0.05% za každý kilometr od portálu.

Vcelku logicky lze takto dobíjet pouze portál vlastní strany ..

 

A co znamená ta kontrola oblasti, vytvoření pole?

Pokud se vám podaří propojit tři portály, ve vzniklém trojúhelníku se vytvoří pole. To je vlastně hlavní cíl hry. Navíc tím získáte +1250 AP, takže pokud chcete rychle povyšovat, najděte si oblast v více portály blízko sebe a propojte co nejvíce portálů.

S vytvoření pole navíc získáváte MU („Mind Units“), což je ono hlavní skóre u každé ze stran. Kolik MU pro svojí stranu získáte záleží na velikosti vytvořeného pole a také hlavně na tom, jak moc reálné populace (počtu lidí) se na vytvořené poli nachází. Teoreticky za každého reálného člověka byste měli dostat jeden MU bod, v praxi ale toto tak úplně nesouhlasí. Ale i tak byste se měli snažit pokrýt co největší a nejhustěji osídlené území!

Na začátku se vám podaří vytvořit pouze malá pole, ale jak bude vaše úroveň stoupat, budete moci vytvořit větší a větší pole (to souvisí s dosahem rezonátorů, které můžete do portálu osadit).

Pokud se vám povede vytvořit pole ve větším poli, nebo naopak pole, které pokryje pole menší, MU body se sčítají.

 

No a co ta zbývající tlačítka RECHARGE, MOD, NAVIGATE a MISSIONS znamenají?

Tlačítko RECHARGE umožňuje použít své XM body pro dobití energie portálu (navázaných rezonátorů). Pokud je portál ve vašem dosahu radaru, pro příklad za každých svých 1000 XM dobijete 1000 bodů do rezonátorů portálu. Jak už víte, dobíjení je možné i vzdáleně, pokud vlastníte klíč, ale zde už není dobíjení tak efektivní.

Pod tlačítkem MOD  se skrývá možnost umístění módů to portálu. Každý hráč může umístit pouze dva módy do jednoho portálu.

Tlačítko NAVIGATE  se používá pro vzdálené portály. Slouží ke zjištění jak směru, tak vzdálenosti od portálu. Pokud tato vzdálený portál označíte, zobrazí se vám oranžovou barvou potřebné údaje a směr.

Pod tlačítkem MISSIONS se ukrývají herní mise, pokud některá z nich na daném portálu začíná.

 

Na mapě jsem objevil nějaké nepřátelské portály, co s tím mohu udělat?

Nepřátelské portály vás při hackování trochu zraní, uberou vaše XM body. Pokud si ale nebudete nepřátelských portálů nijak všímat, neublíží vám. Ovšem pokud na nepřátelský portál zaútočíte, bude se bránit! Portály na nízké úrovni vám moc neublíží, u vyšších je to ale horší.

Pamatujte si tedy, že nepřátelský portál pro vás neznamená okamžitou hrozbu. Ovšem pokud budete chtít tyto portály převést pod svojí stranu, případně z nich vytvořit linky nebo pole, je nutné na ně zaútočit. Případně budete chtít snížit pravděpodobnost, že nepřítel z nich hackováním získá více předmětů. Nebo budete chtít prostě získat nějaké ty zkušenostní body (AP). Důvodů pro útok je více, vyberte si nějaký :].

Je dobré si uvědomit, že není možné zaútočit přímo na portál. To, na co útočíte, jsou rezonátory, které jsou k portálu připojené. Pokud se vám tedy podaří zničit všechny nepřátelské rezonátory, kterými je portál osazený, portál se změní na neutrální a máte možnost jej zabrat pro svojí stranu.

K tomu, abyste na portál zaútočili, potřebujete tzv. XMP Burstery nebo Ultra Strikes. Představte si tyto burstery jako elektromagnetickou bombu, která poškodí všechny rezonátory v jejím dosahu. Každý burster může být odpálený pouze jednou, následně zmizí z inventáře. Pamatujte si, že největší škodu udělá XMP na místě odpalu, čím dále se nachází rezonátory od výbuchu, tím méně jsou poškozené. Takže při útoku je nejvýhodnější stát co možná nejvíce uprostřed mezi rezonátory, které se snažíte zničit, případně přímo na tom, který je potřeba zničit.

S XMP na první úrovni moc škody neuděláte .. nejenže mají malý dosah, ale i síla útoku nepatří k těm ohromujícím ;]. Pokud se budete snažit zničit rezonátory pomoci bursterů na první úrovni, doporučuji stát přímo nad konkrétním rezonátorem, na který máte spadeno. A i tak počítejte s tím, že na zničení portálu byť s „jedničkovými“ rezonátory jich budete potřebovat velmi, velmi mnoho (odhadem tak 32, podle toho, jak vhodně jsou rezonátory rozmístěné a na počtu a kvalitě štítů v portálu). Ovšem s tím, jak se zvyšuje vaše úroveň, můžete začít používat vyšší a vyšší XMP, s větším dosahem a vyšší útočnou silou.

Na páté či šesté úrovni se vám už při útoku na portál povede zaútočit i na další portál, pokud je v rozumném dosahu.

Odpálit burster můžete dvěma způsoby. Buď použijte delší stisk na mapě a z nabídky, která se zobrazí, vyberete „Fire XMP“, nebo si pomocí OPS zobrazíte inventář (doporučuji si zvolit zobrazení pouze zbraní – Weapons), kliknete na požadovaný burster a zvolíte FIRE.

 

Co myslíte, mám tedy při útoku odpálit nejdříve vyšší XMP? Nebo mám začít těmi slabšími?

Burstery na vysoké úrovni zasáhnou velké území. Pokud tedy stojíte mezi větším množství nepřátelských rezonátorů, pak jednoznačně použít co nejsilnější burster, ať udělá do největší škodu! Také pokud útočíte na rezonátor, ke kterému se nemůžete fyzicky přiblížit (uvnitř nepřístupné budovy, voda v případě řeky ap.), doporučuji použít nějaký ten ‚lepší‘.

Ale pokud stojíte přímo nad rezonátorem, který chcete zničit, je ten správný čas přestat plýtvat a zkusit použít nějaké ty slabší kousky.

Drobná poznámka: burstery můžete odpalovat také více najednou, nemusíte čekat, až se ten odpalovaný aktivuje, čím více času dáte protivníkovi na obranu, tím pro vás hůře!

 

Právě jsem zjistil, že z přátelského portálu se stal neutrální! Nebo ještě hůře, je z něj teď nepřátelský!

Nu, vypadá to, že někdo z opačného týmu na váš portál zaútočil .. Případně se také stalo to, že tento portál nikdo nedobíjel (to nemusíte dělat pouze vy, ale kdokoliv z vašeho týmu), rezonátory se vybily (15% za každý jeden den) a o portál jste přišli.

Pokud je to otázka útoku protistrany, je dobré zvážit, zda má význam s tím v této situaci něco dělat. Je dobré zkusit zjistit, jak je protivník silný. Pokud nevím, nebo je očividné, že „má navrch“, doporučuji s dobýváním portálu nedělat prostě nic. Chvíli počkejte, přečtěte si maily, mrkněte na rssko nebo twitter, prostě klídek. Počkejte, až nepřítel odejde od portálu a teprve pak začněte něco dělat. Protože pokud je nepřítel opravdu silný, věřte mi, že dobíjení rezonátorů nijak nepomůže, pouze jej ještě více bojovně nažhavíte ;]. Šetřete energií, hrajte chytře!

Pokud ale je situace opačná, je vcelku zábavné sledovat, jak se útočník pachtí s nízkými útoky na portál, který vy mu průběžně dobíjíte :].

Pokud se ale rozhodnete portál bránit, je vcelku efektivní ihned po zničení jednoho z rezonátorů osazovat do portálu nový, protože ten je plně nabitý. Protivníka to bude stát hodně bursterů, bude záležet na tom, komu co dojde dříve (což jsou zpravidla burstery a XM protivníka).

Případně je ještě jedna finta, počkat až protivník shodí všechny rezonátory a ihned do portálu vložit jeden svůj. Což pro vás znamená zisk +500 AP za obsazení neutrálního portálu :].

S tím samozřejmě souvisí i opak, opravdu se nesnažte být tím, kdo pálí jeden burster za druhým, zatímco jiný hráč z protistrany postupně rezonátory doplňuje. Málokdy tohle vyhrajete, pokud tedy rozdíly vašich úrovní nejsou opravdu znatelné. Dosáhnete jedině toho, že si vyplýtváte své burstery a protivník ještě získá nějaké ty AP k dobru..

Pokud se současně odehrává více věcí najednou (týmová spolupráce, vice hráčů pohromadě ap.), není na škodu si vynutit aktualizaci dat. Knikněte na OPS, z horní nabídky vyberte DEVICE a v otevřené záložce zvolte FORCE SYNC.

 

Obsazuji portál a rád bych, aby byl co nejodolnější vůči útoku, jak na to?

Pokud se nepřítel dostane přímo nad rezonátory, jsou nejzranitelnější. Což znamená, že při osazování rezonátorů se snažte být co nejdále od portálu (ale ještě v rámci dosahu radaru), abyste umisťovali rezonátory co nejdále od sebe. Pokud útočník použije slabší XMP burstery, je šance, že zaútočí na všechny rezonátory, znatelně nižší, případně těm vzdálenějším ublíží méně.

Pokud se zadaří umístit rezonátor na místo, kam se fyzicky útočník nemůže dostat (voda v případě řeky, umístění uvnitř budovy ap.), máte vyhráno, s těmito rezonátory dáte útočníkovi pěkně zabrat! Takže se snažte na tato místa umisťovat ty nejsilnější rezonátory, které máte k dispozici.

A nezapomínejte na umísťování módů! I common (‚obyčejné“) štíty zajímavě zesílí pasivní obranu portálu! A obzvláště pokud je více portálů na malé ploše, osaďte do portálů také Force AMP a Turrety, v případě útoku pak bude znatelně rychleji ubývat jeho XM, portály ‚se budou bránit sami‘ :].

Pokud samozřejmě útočník použije XMP burstery na vysoké úrovni, moc to nepomůže, ale v případě těch slabých mu to velmi ztíží útok. V každém případě jej i v případě použití silnějších XMP donutíte si trochu zredukovat inventář, což se také hodí :].

 

Jak dlouho vydrží portálu (rezonátorům) energie, jak je udržím co nejdéle nabité?

Rezonátory ztrácejí každý den 15% své energie za každých 24 hodin (vztaženo k plnému nabití).

Dobíjet rezonátory můžete pomocí RECHARGE z hlavního menu aplikace (pokud jste v dosahu portálu nebo vzdáleně pomocí klíče), v tomto případě dobijete každý z rezonátorů portálu malým množstvím energie. Případně můžete zvolit možnost dobít individuální rezonátor znatelně větším množstvím energie.

Energie (XM) není neomezené množství, takže se snažte dobíjet hlavně ty nejdůležitější portály. Pokud vám energie zbývá, pak je čas i na ty ostatní. Ale ty klidně mohou padnout, však si je zaberete zpět a ještě získáte nějaké ty zkušenostní body (pokud si jich tedy protistrana nevšimne dříve, že ..).

 

V inventáři jsem našel něco jako MEDIA, co to je?

Media získáváte hackováním portálu. Jedná se multimediální zprávy (nahrávky, video, obrázky), ze kterých ti šikovnější z nás luští bonusové kódy. Za zadání bonusových kódů získáváte většinou AP, XM a nějaký ten předmět k dobru. Bonusové kódy se dají vložit jak v aplikaci, tak i pomocí Intelu.

Ale ruku na srdce, většina lidí si stejně počká, až někdo tyto zprávy rozluští za ně, bonusové kódy se sdílí mezi komunitami a i když je může použít omezené množství lidí, pokud budete pečlivě sledovat tyto zdroje informací, najisto nějaké z kódů také dříve nebo později použijete. Takže s klidným srdcem tyto předměty recyklujte, ať nezabírají místo v inventáři.

 

Aha, takže o těchto kódech se pořád mluví ..

Ano, to jsou ony :]. Nejlepší zdroj na tyto kódy je buď místní komunita, nebo se zveřejňují například na http://decodeingress.wordpress.com, kde naleznete i postup, jak se podařilo kódy z Medií získat. Pokud si tyto postupy přečtěte, asi vás přejde chuť na vlastní dekódování, není to většinou opravdu jednoduché.

Jak už jsem psal, je jen omezené množství hráčů, kteří mohou kód použít a i když se jedná o stovky a možná i tisíce, platnost kódů je většinou za pár minut minulostí.. Takže musíte být opravdu rychlí! :]

 

Jak to tak vidím, asi bych měl si jít zvýšit svojí úroveň, co?

tabulkách si můžete zjistit, jaké jsou vaše možnosti obrany i útoků na vyšších úrovních.

Na první či druhé úrovni je hlavní možností získání AP (a tím pádem cestě k vyšším úrovním) hlavně osazování vlastních či neutrálních portálů rezonátory a módy. Pokud se portály nacházejí blízko sebe, není na škodu je propojovat linky nebo i vytvářet pole.

Pokud se zadaří najít několik neobsazených portálů blízko sebe (což je ale poměrně vzácné), v každém případě je zaberte pro svojí stranu, osaďte módy a co nejlépe je propojte mezi sebou. Získáte tak opravdu HODNĚ bodů najednou.

Jak poroste vaše úroveň, můžete se pokoušet čím dál tím úspěšněji pomoci XMP bursterů útočit i na nepřátelské portály, ničit jejich linky a pole a zabírat je pro svoji stranu. I toto vám dá vcelku hodně zkušenostních bodů, takže nenechávejte portály neobsazené, jde o vaše body!

 

Dobrá, konec řečí o úrovních, teď bych rád získal nějaké ty MU body pro moji stranu.

Ano, dobrý nápad! Toto je prozatím hlavní cíl ve hře, hrajete přeci v týmu. Zároveň to je ale ta nejtěžší věc, často vyžaduje zdlouhavé přemísťování mezi vzdálenými portály..

Pro propojení vzdálených portálů byste měli být alespoň na čtvrté úrovni (každý portál má pouze omezený dosah, na který jej lze propojit, tento dosah roste s úrovní portálu). V tabulkách naleznete maximální vzdálenosti v závislosti na síle rezonátorů v portálu, na které je možné portály mezi sebou propojit.
Naopak blízké portály propojujte, kdykoliv je to jen možné.

Snažte se získat co nejvíce klíčů od portálů, kolik jen je možné, hlavně od těch důležitějších portálů. Čím více klíčů, tím větší možnosti v propojení portálů, nemusíte se ke vzdáleným portálům fyzicky vracet. A samozřejmě je také dobré si schovávat alespoň jeden „náhradní“ klíč od portálu, aby v případě útoru na něj jste se mohli alespoň nějak vzdáleným dobíjením rezonátorů bránit.

Snažte se umisťovat a zabírat portály na těžko dostupných místech (vysoký kopec, dlouhá cesta bez možnosti dojezdu autem), protože jakmile protivník uvidí velký trojúhelník vytvořeného pole, ZCELA JISTĚ se pokusí jej zničit, o tom není pochyb. A proč mu to usnadňovat ..

Pamatujte si, že se linky nemohou křížit. Pokud vám stojí v cestě nepřátelská linka, vždy se dá více či méně zničit, ale pokud to je vlastní linka, máme problém, Hustone ;].

 


V originálním dokumentu následují tabulky, které ale najdete na webu v samostatné části, doplněné ještě o další a hlavně v aktální podobě (od začátku hry se měnilo pár vcelku podstatných hodnot).


Diskuze k obsahu stránky: IngressMania Fórum